Wednesday, January 30, 2008

9 Συνήθη Προβλήματα και 9 δωρεάν λύσεις από τη Microsoft

Σοβαρά τώρα, ρίξτε μια ματιά.

Ποιος ο λόγος που γράφω αυτό το άρθρο; Απλούστατα επειδή κάθε λίγο και λιγάκι έρχεται κάποιος και μου ζητά λύση για ένα συνηθισμένο πρόβλημα, για το οποίο την αντίστοιχη λύση τη δίνει η Microsoft με ένα δωρεάν download από την ιστοσελίδα της.

Συνήθως η κουβέντα εξελίσσεται κάπως έτσι: Χτυπά το κινητό μου «Ναι;.. Έλα ρε φίλε, πως πάει; (Τι πρόβλημα έχεις πάλι αφού μόνο όταν έχεις ένα πρόβλημα θυμάσαι να με πάρεις τηλέφωνο;)… Ναι, ρώτα με, τι πρόβλημα έχεις; (Άτε ρε! Είπα τζιαι εγώ έπιαννες με για να δεις τι κάμνω!)… Ναι, υπάρχει λύση… Ναι, από τη Microsoft… Όχι, δεν πληρώνεις τίποτε… Το κατεβάζεις από την ιστοσελίδα τους… www.micrsoft.com/downloads... Ναι, το download είναι μικρό… Ναι είναι πολύ εύκολο, απλά το κατεβάζεις και το τρέχεις…

Άρα, ελπίζω ότι το παρών άρθρο αφενός θα σας δώσει λύσεις σε συνηθισμένες ανάγκες που μπορεί να έχετε (ή να σας δώσει προβάδισμα για ανάγκες τις οποίες δεν ξέρατε ότι είχατε) και αφετέρου να με γλυτώσει λίγο και μένα από άσκοπες κουβέντες από τη στιγμή που όλοι μας έχουμε καλύτερα πράγματα να κάνουμε στη ζωή μας.

Α, και επίσης η Microsoft Κύπρου ευγενώς μας επιχορηγεί (προφανώς τα banners και τα stripes σε όλες τις σελίδες του StudentClick δεν μπήκαν τυχαία – Captain Obvious). Εμ… ναι… λοιπόν, εξαιρουμένων των λύσεων που συγκεκριμένα σας παρέχουμε ποια ιστοσελίδα να ανατρέξετε, για τις υπόλοιπες απλά τις αναζητάτε με το όνομά τους στην ιστοσελίδα www.microsoft.com/downloads (Captain Obvious to the rescue, again).

Πρόβλημα: Θέλω να κατεβάζω τα emails και τις διευθύνσεις από το Hotmail μου στο Outlook.

Λύση: Microsoft Office Outlook Connector (σ.σ.: ναι, δωρεάν, παλιότερα έπρεπε να πληρώνεις συνδρομή)

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Microsoft Office Outlook Connector με το Microsoft Office Outlook 2003 ή το Microsoft Office Outlook 2007. Πολύ εύκολο.

Και να μην ξεχνιόμαστε: Για το συγκεκριμένο download (όπως και για άλλα στην παρούσα λίστα), πρέπει ο υπολογιστής σας να περάσει από validation / WGA, οπότε φροντίστε το λογισμικό σας να είναι νόμιμο, ή να πάτε από εκεί που αγοράσετε τον υπολογιστή σας και σας κορόιδεψαν και να τους τον φορέσετε στο κεφάλι.

Πρόβλημα: Θέλω να σώσω το αρχείο Office doc / ppt / xls κλπ σε pdf.

Λύση: ΜΗΝ αντιγράψετε παράνομα το τεράστιο και πανάκριβο Adobe Acrobat Professional, αλλά κατεβάστε το πολύ μικρό και δωρεάν Add-in για το Office 2007: Microsoft Save as PDF or XPS.

Μετά απλά θα σας βγάζει ακόμη μια επιλογή στο «Save As» -> «Export to PDF...». Τα-ντάαα! (σ.σ.: Ναι, το ξέρω ότι υπάρχουν «και άλλες δωρεάν λύσεις για να κάνεις export σε PDF», αλλά ο τίτλος του άρθρου λέει «MICROSOFT»; Χαλόου; Duh…).

Πρόβλημα: Έχω πρόβλημα με τa νέα format του Office 2007 (docx, xlsx, pptx κλπ). Τι να κάνω για να τα ανοίγουν οι πιο παλιές εκδώσεις τουOffice;

Λύση: Καταρχήν το νέο format ΔΕΝ είναι «πρόβλημα», αφού τα νέα αρχεία είναι μέχρι και τρεις φορές μικρότερα από αυτά του παλαιότερου format. Για να τα ανοίξετε και να τα μετατρέψετε σε παλαιότερο format, κατεβάστε το Microsoft Office Compatibility Pack for Word, Excel, and PowerPoint 2007 File Formats. Με αυτόν τον μετατροπέα μπορείτε και αντίστροφα να μετατρέψετε από το παλιό format στο νέο.

Πρόβλημα: Οι καραγκιόζηδες οι συγκάτοικοί μου / συνάδελφοι / αδερφός μου / εργαζόμενοί κλπ μου έχουν κάνει τον υπολογιστή μου εταίρα του Καϊρου και κάθε φορά που τον χρησιμοποιούν αλλάζουν τα φώτα στις ρυθμίσεις μου, κατεβάζουν και τρέχουν ότι τους κατεβεί, άσε που μπαίνουν και σε τσόντες!

Λύση: Windows SteadyState και ότι θέλουν ας κάνουν, δεν μπορούν να κάνουν ή να αλλάξουν τίποτε πέραν και εκτός των ρυθμίσεων που εσείς εισήγατε.

Πρόβλημα: Ο υπολογιστής μου κατάντησε αργός, γέμισε με άχρηστα προγράμματα, το internet κώλωσε, μου κάνει συνεχώς προβλήματα και τα spyware εδώκαν μου μες τα μάθκια.

Λύση: Windows Defender: Για τα spyware και κακόβουλα προγράμματα. Windows Malicious Software Removal Tool: Εάν «κολλήσατε» κάτι πραγματικά άσχημο. Και OneCare: Πηγαίνετε στην ιστοσελίδα http://onecare.live.com/site/en-gb/default.htm όπου μπορείτε να σκανάρετε δωρεάν τον υπολογιστή σας και να σας επιδιορθώσει πολλά σφάλματα που επηρεάζουν την απόδοση, την ασφάλεια και την λειτουργία του. Cool

Πρόβλημα: Τούτα τα Windows Vista εν καλά; Τι νέα πράματα έχουν; Ο υπολογιστής μου «τραβά» τα; Πρέπει να του κάμω αλλαγές; Πρέπει να αγοράσω νέο hardware / και τι;

Λύση: Windows Vista Upgrade Advisor: Κατεβάστε το, θα αναλύσει τον υπολογιστή σας και ανάλογα των αναγκών σας θα σας πει. Και αν η επίσημη ιστοσελίδα των Vista ( www.microsoft.com/windows/products/windowsvista ) δεν σας ικανοποιεί και θέλετε μια «επίσημη showcase παρουσίαση» για τα χαρακτηριστικά των Vista, κατεβάστε το Windows Vista Product Guide.

Πρόβλημα: Δεν μπορώ να παίξω κάποια video files / Τα codecs μου εν σαντανομένα / Παίζει τον ήχο αλλά δεν μου δείχνει εικόνα / (μπλα μπλα μπλα ξέρω ‘γω τώρα τι ελεεινή βλακεία έκαμαν του υπολογιστή τους και δεν παίζει τα video files) .

Λύση: Δοκιμάστε να κατεβάστε και να εγκαταστήσετε το Codec Installation Package – αν κάτι είναι σαντανομένο (σ.σ.: σαφώς ανώτερη λέξη από το «μπερδεμένο») θα σας το σάσει (σ.σ.: σαφώς ανώτερη λέξη από το «φτιάξει»). ΟΚ, και αν δεν πετύχει αυτό μπορείτε να δοκιμάσετε άλλες λύσεις όπως το k-lite ( www.codecguide.com ), αλλά μετά κάντε ότι νομίζετε.

Πρόβλημα: Θέλω να έχω πρόσβαση και να μπορώ να ελέγχω τον υπολογιστή μου καθώς είναι συνδεδεμένος στο Διαδίκτυο στο σπίτι ή στο γραφείο μου, (ανάσα και κόμμα), από οποιοδήποτε άλλο υπολογιστή μέσω του Διαδικτύου. Ή: Θέλω να «μπω» στον υπολογιστή του αδαή φίλου μου που είναι στην Αγγλία και να του τον φτιάξω, επειδή από το τηλέφωνο του λέω να κάνει κάτι και δεν καταλαβαίνει τίποτα.

Λύση: Remote Desktop Connection. Όχι και το πιο straightforward πράγμα στον κόσμο, αλλά με λίγες απλές οδηγίες και λίγη έρευνα σε τυχών προβλήματα που θα συναντήσετε θα κάνετε τη δουλειά σας.

Πρόβλημα: Θέλω να γίνω hacker (σ.σ.: με την πρώιμη έννοια) / Θέλω να μπορώ να μπω στα άδυτα του υπολογιστή μου για να δω και να ρυθμίσω και την πιο μικρή λεπτομέρεια.

Λύση: Windows Sysinternals (http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/default.mspx). Λίγοι άνθρωποι υπάρχουν σε αυτόν τον πλανήτη που είναι τόσο διάνυες ώστε η Microsoft να τους φοβάται. Δύο από αυτούς τους ανθρώπους είναι οι Mark Russinovich και Bryce Cogswell, όπου κατασκεύασαν την εργαλειοθήκη Sysinternals. Και επειδή στο παρελθόν επανειλημμένως απέδειξαν ότι ήξεραν πάρα πολλά για τις πιο αφανείς λειτουργίες των Windows, η Microsoft τους προσέλαβε και αγόρασε την εργαλειοθήκη Sysinternals :). Now we are talking! Bring ‘em on!

Ορέστης Τριγγίδης

orestis@tringides.com

blog: http://ITslavery.blogspot.com


( Αρχική Έκδοση: Περιοδικό StudentStyle / StudentClick www.student-style.net )

No comments: